Digitalcash.hu
  • Telefonszámunk:
  • Címünk
    Budapest, Hungary
  • Munkaidőnk:
    Hétfő - Péntek 9.00 - 17.00

New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)
Farooq
KezdőlapBitcoinA digitalcash.hu levele az Igazságügyi Minisztériumnak.
27
máj

A digitalcash.hu levele az Igazságügyi Minisztériumnak.

Tisztelt Igazságügyi Minisztérium, Tisztelt Miniszter Úr!

Először írok Önnek, abban a reményben, hogy jelen levelemben foglaltak megértő fülekre találnak az Ön személyében.

Annak idején, amikor Alkotmányjogot oktatott nekem Szegeden a szegedi (József Attila – SZTE) egyetemen, racionális embernek ismertem meg Önt, az előadásai alapján. Remélem a levelem elolvasása után, átgondolva a benne felvetett problémákat, bízhatom és bízhatunk a korábban megismert racionális problémamegoldó képességében.

Jelen levelemet a magyarországi kripto eszközosztály (digitalis devizák, platformok és tokenek) Közösség azon tagjainak a nevében is írom, akik felismerték a tárgyi terület (ti: kripto eszközosztály) szabályozottságára vonatkozó jogos társadalmi érdeket, ezért sürgetik annak mielőbbi kivitelezését.

Levelem apropóját az adja, hogy az orosz Parlament alsó háza, a Duma a napokban fogadta el az orosz kripto-ökoszisztémára vonatkozó törvényjavaslatokat, melyek eddig ismert részleteiről oldalunk, a digitalcash.hu is hírt adott.

A törvényjavaslatok kidolgozására maga Putyin elnök úr adott utasítást a tavalyi év végén, Mojszejev pénzügyminiszter helyettes úrral, valamint Elvira Nabiullina Asszonnyal, az orosz Jegybank vezetőjével történt megbeszéléseit követően.

Nem mennék most bele annak politikai fejtegetésébe, hogy a meglévő technológia felhasználása mellett milyen politikai és gazdasági okokból döntött az orosz vezetés, de bizonyára jó okok vezették, ha figyelmet szentelt neki az U.S.A. és Kína kormányzata mellett.

Azt viszont a napnál is világosabb, hogy a világon folyó politikai csatározásokban (U.S.A.-EU-Kína, Oroszország, stb.) adott esetben komoly szerepe lehet annak, hogy ki és hogyan tudja kialakítani a saját országának és annak pénzügyi/gazdasági befolyási övezetének kripto-ökoszisztémájára vonatkozó szabályozást.

Az oroszok tehát a saját függetlenségük és gazdasági/politikai érdekeik miatt kidolgozták az első – témára vonatkozó – törvényjavaslataikat, melyben jelentős jogi novumokat is felvonultatnak.

Virtualizálódó világunkban ugyanis nehezen értelmezhetőek bizonyos hagyományos dologi jogi és kötelmi jogi fogalmak, hiszen itt nem kézzelfogható, birtokba vehető dolgokról beszélünk és az okiratiság vagy a kölcsönös, egybehangzó akarat sem értelmezhető gyakran másként, mint a hálózatba kötött számítógépek által “fenntartott” algoritmusként vagy konszenzusként.

Ezek a technológiai változások kihatással vannak a meglévő polgári és büntető jogi dogmatikára is, hiszen pl. egy csak a számítógépek hálózatának konszenzusán alapuló vagyoni értéket nem lehet lefoglalni, mert ahhoz az egész hálózatot kellene “lefoglalni”.

Éppen ezért elkerülhetetlennek látszik az új technológiák által kitermelt kérdések mielőbbi jogi értelmezése. Ehhez pedig elsődleges azoknak a jogi fogalmaknak a megteremtése, kidolgozása, amelyek megnyitják a terület jogi szabályozásához (költségvetési szempontból: adóztatásához) az utat.

A szabályozás kapcsán egyensúlyra kell törekedni az egyes iparági igények, a fogyasztó és befektetésvédelem, valamint a költségvetési igények között.

Jogi véleményem szerint azonban nincsen akadálya annak, hogy az uniós rendeletek és irányelvek keretein belül, az abban foglalt szabályozási irányelveknek megfelelően,kidolgozásra kerülhessenek azok a jogi fogalmak, melyekkel el lehet indulni a jövőbeni szabályozás irányában.

Ehhez konkrétan a meglévő jogi fogalmak és jogi gondolkodás megvizsgálása szükséges, melyet  legalább két helyről is be tud szerezni a Tisztelt Minisztérium.

Egyfelől a konzuli és egyéb szolgálatok által elérhető a hamarosan végleges formát öltő tárgyi orosz szabályozás (vonatkozó 3 törvény), másfelől szintén elérhetőek azon kevés számú uniós irányelvek és rendeletek, melyek fogalmi szinten foglalkoznak a témával.

Kérem tehát, hogy a fentiek mielőbbi beszerzéséről a T. Minisztérium intézkedjen, majd a beszerzésüket követően a bennük foglalt jogi fogalmakat a magyar polgári jog szabályozó elveinek megfelelően megvizsgálni szíveskedjen.

Javaslom, hogy – orosz mintára – a magyar gazdasági érdek minél teljesebb képviseletéért az MNB-ét, valamint a NAV-ot bevonni szíveskedjen a jövőbeni munkába.

A jogi fogalmak vizsgálatához még nem szükséges a fenti 2 szerv együttműködése, de a gyakorlati változtatásokhoz (Szja és Eho tv.-ek megváltoztatása, valamint a vonatkozó magyar gazdasági/pénzügyi törvények (Hpt, Bszt, Fsztv, Kbtf, Tpt, Devizatörvény, stb.) és az uniós jog irányelveinek (pl: egységes értékpapírosítás, stb.) “egybefésülése” kapcsán indokolt a fenti 2 szerv bevonása hosszútávon.

A beszerzendő orosz törvényjavaslatok nevét és számát az alábbiakban adom meg Önöknek: 1. “ A digitális pénzügyi eszközökről” № 419059-7, 2. “A digitális befektetésekre (azok vonzására) szolgáló befektetési platformokról” № 419090-7 és 3. “Digitális jogosultságokról” № 424632-7.

Bízom, bízunk abban, hogy a fentebb vázoltak jogi jelentőségét felismerik a Minisztériumban, hiszen ezek a technológiák valóban megváltoztatják a hagyományos polgári jogi gondolkodást és új kihívás elé helyezik a kodifikátori munkát.

Másfelől pedig az a tény, hogy maga az orosz elnök adott utasítást az új technológia orosz jogrendszerbe történő beépítésére, önmagában mutatja a téma fontosságát mind gazdasági, mint pedig politikai vonalon.

Annak idején pont Miniszter úr egyik előadásán volt alkalmam hallani az angol és francia alkotmányjogi fejlődés kapcsán az angolpark – francia kert analógiáról.

Jogi véleményem szerint most a kettő ötvözete szükséges a tárgyi terület szabályozása kapcsán.

A születendő szabályozásnak nem szabad lefojtania az innovatív új technológiát és azok szereplőit, ugyanakkor figyelemmel kell lennie a költségvetés igényére és a fogyasztó és befektetésvédelemre is.

A jó szabályozás által Magyarországra csábítható tőke országos és régiós jelentőségéről már oldalunkon is többször írtunk.

Ehhez viszont el kell indulni a gyakorlati megvalósítás útján, azaz beszerezni, leszűrni, megtartani vagy éppen átalakítani, kiszélesíteni vagy kidolgozni a meglévő jogi fogalmakat.

Kérem, hogy ehhez a szakmailag is jelentős munkához és kihíváshoz Miniszter úr bátran adja a nevét és folytassa azon családi hagyományokat, amelyek Önt erre érdemesítik.

Bízva mielőbbi válaszában, jó munkát és jó egészséget kívánva, maradok Tisztelettel:

dr. Varsányi Károly jogtanácsos

digitalcash.hu webportál szerkesztője,

volt tanítványa

Email cím: drvarsanyi@digitalcash.hu

Budapest, 2018. május  26.

Címkék:

dr. Varsányi Károly ügyvéd, a digitalcash.hu oldal szerkesztője, más oldalak vendégírója, blokklánc jogász. Ha kérdésed van a digitális fizetőeszközök vagy a digitális eszközosztályok (tokenek, etc.) kapcsán, akkor írj neki.
Ajánlott bejegyzések
SZÓLJ HOZZÁ

Leave A Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Digitalcash.hu