Kriptoeszköz szolgáltató Mabel: az finom lesz!
-
Szerződr. Varsányi Károly
-
Kommentek0 Komment
-
Kategória
19/A. § (1) A kriptoeszköz-szolgáltató és az eszközalapú token kibocsátó tevékenységére (működésére) jogosító engedély megadására irányuló eljárásért az igazgatási szolgáltatási díj 1.900.000 forint.
(2) Kriptoeszköz-szolgáltatóban vagy eszközalapú token kibocsátójában történő befolyásoló részesedésszerzés engedélyezésére irányuló eljárásért – a (3) bekezdésben és a 20. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével – kérelmezőnként az igazgatási szolgáltatási díj 900.000 forint.
(3) A kérelmező személyén kívül eső okból beálló változás miatt (pl. öröklés, jogutódlás) a kriptoeszköz-szolgáltatóban vagy az eszközalapú token kibocsátójában történő befolyásoló részesedésszerzés engedélyezésére irányuló eljárásért – a 20. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével – az igazgatási szolgáltatási díj 650.000 forint.
(4) Az eszközalapú tokenektől vagy az elektronikuspénz-tokenektől eltérő kriptoeszköz nyilvános ajánlattételéhez, illetve kereskedésbe történő bevezetéséhez szükséges kriptoeszköz-alapdokumentum bejelentésére irányuló eljárásért az igazgatási szolgáltatási díj 1.100.000 forint.
(5) Az elektronikuspénz-token nyilvános ajánlattételéhez, illetve kereskedésbe történő bevezetéséhez szükséges kriptoeszköz-alapdokumentum bejelentésére irányuló eljárásért az igazgatási szolgáltatási díj 1.100 000 forint.
(6) A hitelintézet által kibocsátott eszközalapú token nyilvános ajánlattételéhez, illetve kereskedésbe történő bevezetéséhez szükséges kriptoeszköz-alapdokumentum jóváhagyására irányuló eljárásért az igazgatási szolgáltatási díj 1.900.000 forint.
Ha kriptoeszköz szolgáltatónak tekintendő minden olyan személy, aki szakmai alapon a MICA Rendelet szerinti kriptoeszköz szolgáltatást nyújt és – szintén a MICA alapján – a kriptoeszközökre vonatkozó tanácsadás beletartozik a kriptoeszköz szolgáltatásba, akkor kérdésem:
Hogy jön ez ki az az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény szellemében? Hogy jön ki a matek? Miért ennyi? Hol van ebben a differenciáltság? Mert nem látom.
Ha mondjuk az MICA szerinti I. osztályra (pl: tanácsadás) vonatkozó 50.000,- EUR-os tőkekövetelményből indulunk ki, amit nagyvonalúan 20 millió Ft-nak tételezünk, akkor alapul véve a elsőfokú polgári eljárások illetékét a bíróságokon (6%), ezen összegnek nem szabadna többnek lennie, mint 1.200.000,-Ft-nál. Ha ezt euróra számoljuk, akkor is csak 3000,- euróról beszélhetnénk.
Ha meg a 2025. január 1. napjától alkalmazandó elsőfokú polgári eljárások illetékét nézzük (10.000.001–30.000.000 forintig 489.500 forint és a 10.000.000 forint feletti rész 7%-a), akkor is hasonló összeget, 1.189.500,-Ft-t kapunk.
Valaki tegyen már képbe ezzel pls, mert komolyan nem értem, hogy ha az emberi életekről, emberi életek komoly dolgairól döntő – éppen ezért gyakran időigényes – (elsőfokú) bírósági eljárás illetéke a fentiek szerint alakul, akkor a kriptoeszköz szolgáltatói engedély megadásának díja miért ennyivel több (mondjuk a tanácsadói szegmensben)? Így akarjuk ösztönözni a magyar kriptós vállalkozásukat? Mert így szerintem ne tegyük! Differenciáljunk már pls!
Ps: a tévedés jogát fenntartom és meg is követem a szabályozót, ha nem jól látom, csak akkor segítsen ki ezen tévedésemből!
Leave A Comment Válasz megszakítása
Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .
Üdvözöljük a blokklánc jogász weboldalán
Legfrissebb bejegyzéseink
Címkefelhő
Legfrissebb hozzászólások
Archívum
- 2025. január (15)
- 2024. december (25)
- 2024. november (26)
- 2024. október (23)
- 2024. szeptember (26)
- 2024. augusztus (27)
- 2024. július (25)
- 2024. június (16)
- 2024. május (21)
- 2024. április (23)
- 2024. március (24)
- 2024. február (25)
- 2024. január (24)
- 2023. december (24)
- 2023. november (28)
- 2023. október (13)
- 2023. szeptember (26)
- 2023. augusztus (13)
- 2023. július (15)
- 2023. június (15)
- 2023. május (12)
- 2023. április (11)
- 2023. március (21)
- 2023. február (12)
- 2023. január (19)
- 2022. december (14)
- 2022. november (20)
- 2022. október (15)
- 2022. szeptember (13)
- 2022. augusztus (10)
- 2022. július (13)
- 2022. június (12)
- 2022. május (17)
- 2022. április (14)
- 2022. március (8)
- 2022. február (9)
- 2022. január (17)
- 2021. december (12)
- 2021. november (15)
- 2021. október (15)
- 2021. szeptember (20)
- 2021. augusztus (20)
- 2021. július (18)
- 2021. június (32)
- 2021. május (26)
- 2021. április (32)
- 2021. március (24)
- 2021. február (21)
- 2021. január (29)
- 2020. december (26)
- 2020. november (25)
- 2020. október (31)
- 2020. szeptember (25)
- 2020. augusztus (23)
- 2020. július (21)
- 2020. június (14)
- 2020. május (12)
- 2020. április (13)
- 2020. március (14)
- 2020. február (7)
- 2020. január (10)
- 2019. december (16)
- 2019. november (12)
- 2019. október (14)
- 2019. szeptember (15)
- 2019. augusztus (18)
- 2019. július (20)
- 2019. június (25)
- 2019. május (21)
- 2019. április (20)
- 2019. március (23)
- 2019. február (18)
- 2019. január (24)
- 2018. december (19)
- 2018. november (22)
- 2018. október (21)
- 2018. szeptember (25)
- 2018. augusztus (19)
- 2018. július (19)
- 2018. június (18)
- 2018. május (24)
- 2018. április (21)
- 2018. március (19)
- 2018. február (20)
- 2018. január (27)
- 2017. december (22)
- 2017. november (23)
- 2017. október (22)
- 2017. szeptember (23)
- 2017. augusztus (30)
- 2017. július (26)
- 2017. június (23)
- 2017. május (23)
- 2017. április (9)