Digitalcash.hu
  • Telefonszámunk:
  • Címünk
    Budapest, Hungary
  • Munkaidőnk:
    Hétfő - Péntek 9.00 - 17.00

New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)
Farooq
KezdőlapEgyébElon MuskTesla: kompakt autó és robotaxi.
10
szept

Tesla: kompakt autó és robotaxi.

  • Szerző
    dr. Varsányi Károly
  • Kommentek
    0 Komment
  • Kategória

A Tesla becélozta a globális, tömegpiaci, valóban megfizethető elektromos autókat.

Legalábbis ez derül ki Walter Isaacson amerikai író, újságíró és professzor szeptember 12-én debütáló könyvéből.

A tervezett kompakt autót és a robotaxit közös platformon, kvázi “ugyanazon a vonalon” építik majd.

Kezdetben a cég egy olyan Robotaxi termék kibocsátására törekedett (azaz egy teljesen önvezető autóra kormánykerék és pedálok nélkül, 5-ös szintű önvezetési autonómiával), amely az olcsó járműveket elavulttá tenné.

Azonban az önvezetés engedélyezésének világszerte tapasztalható bonyolultsága és a szoftver véglegesítése miatt úgy döntöttek a Teslánál, hogy egy 5. szintű Robotaxi termék kifejlesztése mellett egy megfizethető, 25.000 dolláros kompakt autót is kiadnak.

A Tesla 25.000 dolláros kompakt autója és a Robotaxi két különböző termék, de nagyon hasonló módon készülnek. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben a Tesla két olyan terméket mutat be, amelyek bár (nagyon) hasonló módon épülnek majd, de az egyikből hiányzik a kormány és a pedálok, és valószínűleg különböző funkciókat tartalmaznak majd, amelyek lehetővé teszik az autó teljes önműködőképességét.

A Tesla a 2023. március 1-i befektetői napi találkozóján mutatta be Mexico Gigafactory-ját, és a gyárat a Gen. III. platform első helyszíneként hirdette meg, amely platform a kompakt autó és a robotaxi megépítésére szolgál. A Tesla csapata azonban meggondolta magát, és Mexikó helyett a meglévő austini, texasi létesítményét választották az autók megépítéséhez.

A vállalat azt akarja elérni, hogy maximalizálják a gyártósort felépítő mérnökök és egyéb közreműködők számát. A Tesla Gigafactory Texas-ban már ez adott, ezzel már nem kell foglalkozni.

Az utolsó dolog, amit a Tesla akar, az az, hogy gyáraiban kihasználatlan kapacitás legyen a szabályozás lassulása miatt világszerte. Ehelyett a Tesla szuper megfizethető elektromos járműveket fog tudni gyártani, ugyanolyan ellátási lánccal és munkaerővel, mint amit a robotaxi esetében használna, és szükség esetén apró változtatásokat hajthat(hasson) végre a gyártás áthelyezése érdekében.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Tesla lesz az egyetlen gyártó a világon, amely több millió darabos kapacitást épített ki az 5. szintű önvezető járművekhez, amelyek több nagyságrenddel nagyobb, mint a legközelebbi versenytársaké.

A kompakt autónak és a robotaxinak „Cybertruck” hangulata lesz. Akarom mondani Cybertrux hangulata lesz.

A járműveknek nagyon egyedi megjelenése lesz, ami megkülönbözteti majd minden más közúti autótól őket, de ami még fontosabb, mindaddig, amíg ugyanazt az anyagot használják, mint a Cybertrucknál, szükségtelenné válik a “fényezőműhely”.

A fényezés az autógyártási folyamat egyik legköltségesebb darabja. Elképzelhető, hogy ugyanazt a rozsdamentes acélt használják majd mint Starship rakétánál (bár ezt jelen sorok szerzője túlzásnak tartja) ugyanakkor ez azt jelentené, hogy ezek a termékek költségmegtakarítást jelentenek a méretgazdaságosság miatt.

Elon Musk úgy gondolja, hogy a kompakt autó & Robotaxi platform 10 billió dolláros vállalattá teszi a Teslát.

Természetesen ez nem garancia arra, hogy a Tesla eléri ezt az értéke(lés)t, de azt gondolom, hogy jól mutatja, hogy mennyire is értékes az önvezető technológia, és mekkora értéket generálhat egy olyan vállalkozás számára, amely ezt a feladatot megoldja.

Minden a szoftveren múlik, különösen a globális használatra szánt szoftveren. A hardware már készen áll.

A cég az idén bemutatott fejlesztések üteme alapján szerintem közelebb van e bravúr eléréséhez, mint bármelyik versenytársa.

Címkék:

dr. Varsányi Károly ügyvéd, a digitalcash.hu oldal szerkesztője, más oldalak vendégírója, blokklánc jogász. Ha kérdésed van a digitális fizetőeszközök vagy a digitális eszközosztályok (tokenek, etc.) kapcsán, akkor írj neki.
Ajánlott bejegyzések
SZÓLJ HOZZÁ

Leave A Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Digitalcash.hu