Tesla: kompakt autó és robotaxi.
-
Szerződr. Varsányi Károly
-
Kommentek0 Komment
-
Kategória
A Tesla becélozta a globális, tömegpiaci, valóban megfizethető elektromos autókat.
Legalábbis ez derül ki Walter Isaacson amerikai író, újságíró és professzor szeptember 12-én debütáló könyvéből.
A tervezett kompakt autót és a robotaxit közös platformon, kvázi “ugyanazon a vonalon” építik majd.
Kezdetben a cég egy olyan Robotaxi termék kibocsátására törekedett (azaz egy teljesen önvezető autóra kormánykerék és pedálok nélkül, 5-ös szintű önvezetési autonómiával), amely az olcsó járműveket elavulttá tenné.
Azonban az önvezetés engedélyezésének világszerte tapasztalható bonyolultsága és a szoftver véglegesítése miatt úgy döntöttek a Teslánál, hogy egy 5. szintű Robotaxi termék kifejlesztése mellett egy megfizethető, 25.000 dolláros kompakt autót is kiadnak.
A Tesla 25.000 dolláros kompakt autója és a Robotaxi két különböző termék, de nagyon hasonló módon készülnek. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben a Tesla két olyan terméket mutat be, amelyek bár (nagyon) hasonló módon épülnek majd, de az egyikből hiányzik a kormány és a pedálok, és valószínűleg különböző funkciókat tartalmaznak majd, amelyek lehetővé teszik az autó teljes önműködőképességét.
A Tesla a 2023. március 1-i befektetői napi találkozóján mutatta be Mexico Gigafactory-ját, és a gyárat a Gen. III. platform első helyszíneként hirdette meg, amely platform a kompakt autó és a robotaxi megépítésére szolgál. A Tesla csapata azonban meggondolta magát, és Mexikó helyett a meglévő austini, texasi létesítményét választották az autók megépítéséhez.
A vállalat azt akarja elérni, hogy maximalizálják a gyártósort felépítő mérnökök és egyéb közreműködők számát. A Tesla Gigafactory Texas-ban már ez adott, ezzel már nem kell foglalkozni.
Az utolsó dolog, amit a Tesla akar, az az, hogy gyáraiban kihasználatlan kapacitás legyen a szabályozás lassulása miatt világszerte. Ehelyett a Tesla szuper megfizethető elektromos járműveket fog tudni gyártani, ugyanolyan ellátási lánccal és munkaerővel, mint amit a robotaxi esetében használna, és szükség esetén apró változtatásokat hajthat(hasson) végre a gyártás áthelyezése érdekében.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a Tesla lesz az egyetlen gyártó a világon, amely több millió darabos kapacitást épített ki az 5. szintű önvezető járművekhez, amelyek több nagyságrenddel nagyobb, mint a legközelebbi versenytársaké.
A kompakt autónak és a robotaxinak „Cybertruck” hangulata lesz. Akarom mondani Cybertrux hangulata lesz.
A járműveknek nagyon egyedi megjelenése lesz, ami megkülönbözteti majd minden más közúti autótól őket, de ami még fontosabb, mindaddig, amíg ugyanazt az anyagot használják, mint a Cybertrucknál, szükségtelenné válik a “fényezőműhely”.
A fényezés az autógyártási folyamat egyik legköltségesebb darabja. Elképzelhető, hogy ugyanazt a rozsdamentes acélt használják majd mint Starship rakétánál (bár ezt jelen sorok szerzője túlzásnak tartja) ugyanakkor ez azt jelentené, hogy ezek a termékek költségmegtakarítást jelentenek a méretgazdaságosság miatt.
Elon Musk úgy gondolja, hogy a kompakt autó & Robotaxi platform 10 billió dolláros vállalattá teszi a Teslát.
Természetesen ez nem garancia arra, hogy a Tesla eléri ezt az értéke(lés)t, de azt gondolom, hogy jól mutatja, hogy mennyire is értékes az önvezető technológia, és mekkora értéket generálhat egy olyan vállalkozás számára, amely ezt a feladatot megoldja.
Minden a szoftveren múlik, különösen a globális használatra szánt szoftveren. A hardware már készen áll.
A cég az idén bemutatott fejlesztések üteme alapján szerintem közelebb van e bravúr eléréséhez, mint bármelyik versenytársa.
Leave A Comment Válasz megszakítása
Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .
Üdvözöljük a blokklánc jogász weboldalán
Legfrissebb bejegyzéseink
Címkefelhő
Legfrissebb hozzászólások
- dr. Varsányi Károly - Olvasói vélemény az ex InLock korai kifizetésről.
- atti - Olvasói vélemény az ex InLock korai kifizetésről.
- dr. Varsányi Károly - 2 kérdés az ex InLock Vigiler.io kapcsán.
- Sobrijozska - 2 kérdés az ex InLock Vigiler.io kapcsán.
- dr. Varsányi Károly - Aranyvízum? Miért nem Bitcoin alapon?
Archívum
- 2024. október (8)
- 2024. szeptember (26)
- 2024. augusztus (27)
- 2024. július (25)
- 2024. június (16)
- 2024. május (21)
- 2024. április (23)
- 2024. március (24)
- 2024. február (25)
- 2024. január (24)
- 2023. december (24)
- 2023. november (28)
- 2023. október (13)
- 2023. szeptember (26)
- 2023. augusztus (13)
- 2023. július (15)
- 2023. június (15)
- 2023. május (12)
- 2023. április (11)
- 2023. március (21)
- 2023. február (12)
- 2023. január (19)
- 2022. december (14)
- 2022. november (20)
- 2022. október (15)
- 2022. szeptember (13)
- 2022. augusztus (10)
- 2022. július (13)
- 2022. június (12)
- 2022. május (17)
- 2022. április (14)
- 2022. március (8)
- 2022. február (9)
- 2022. január (17)
- 2021. december (12)
- 2021. november (15)
- 2021. október (15)
- 2021. szeptember (20)
- 2021. augusztus (20)
- 2021. július (18)
- 2021. június (32)
- 2021. május (26)
- 2021. április (32)
- 2021. március (24)
- 2021. február (21)
- 2021. január (29)
- 2020. december (26)
- 2020. november (25)
- 2020. október (31)
- 2020. szeptember (25)
- 2020. augusztus (23)
- 2020. július (21)
- 2020. június (14)
- 2020. május (12)
- 2020. április (13)
- 2020. március (14)
- 2020. február (7)
- 2020. január (10)
- 2019. december (16)
- 2019. november (12)
- 2019. október (14)
- 2019. szeptember (15)
- 2019. augusztus (18)
- 2019. július (20)
- 2019. június (25)
- 2019. május (21)
- 2019. április (20)
- 2019. március (23)
- 2019. február (18)
- 2019. január (24)
- 2018. december (19)
- 2018. november (22)
- 2018. október (21)
- 2018. szeptember (25)
- 2018. augusztus (19)
- 2018. július (19)
- 2018. június (18)
- 2018. május (24)
- 2018. április (21)
- 2018. március (19)
- 2018. február (20)
- 2018. január (27)
- 2017. december (22)
- 2017. november (23)
- 2017. október (22)
- 2017. szeptember (23)
- 2017. augusztus (30)
- 2017. július (26)
- 2017. június (23)
- 2017. május (23)
- 2017. április (9)