Mindig elképedve nézem, ahogy Elon Musk kapcsolja össze a kirakós játékának a darabjait egymással.
Szerintem valami hasonló lesz majd az X.com is, mint, amit most a Tesla átalakulása/átalakítása kapcsán látunk.
Ez a múlt heti, „mit csinál majd a Dojo a Tesla árfolyammal?” by Morgan Stanley riport, csak egy csippantás volt a radaron, ahogy az angolok mondanák.
(Szerkesztő: emlékeztetőül a Dojo egy szuperszámítógép, amelyet a Tesla tervezett és épített számítógépes képfeldolgozásra és felismerésre. A Tesla gépi tanulási modelljeinek betanítására fogják használni, hogy tökéletesítsék a Full Self-Driving (FSD) fejlett vezető-segítő rendszerét.)
A komolyabb dolog ezek az egymást támogató önálló alrendszerek Elon birodalmában.
Lássuk, hogy milyen modell mentén terelgeti a Teslát? Egyértelmű, hogy a szolgáltatások felé.
Ez azt jelenti, hogy kevésbé lesz releváns, hogy mennyi terméket szállítanak évente, hanem az, hogy termékük mekkora része termel bevételt?
Ez egyébként egyáltalán nem forradalmi. A legtöbb nagy technológiai vállalat így működik.
Apple: Hardverüzletként indult, de mára a szolgáltatások adják a teljes bevétel 20%-át. Ide tartoznak a reklámozás, a garanciák, a felhőszolgáltatások, a digitális tartalmak és a fizetési szolgáltatások.
Microsoft: Eredetileg darabonként árultak olyan szoftvereket, mint a Windows vagy az Office. Ma a szolgáltatások adják a teljes bevétel több mint 60%-át. Ezek közé tartozik például az Office 365 vagy a felhőt kínáló Azure.
Amazon: Sima online kiskereskedőként indultak. Ma a szolgáltatások a teljes bevétel több mint 40%-át teszik ki. Ide tartoznak a harmadik fél eladói díjai, az AWS, a reklámozás és a digitális előfizetések, például az Amazon Prime.
Nvidia: GPU-k gyártásával és eladásával kezdték. Ma a Compute & Networking szegmensük a bevételek több mint 50%-át termeli. Ez a szegmens az adatközponti és felhőszolgáltatási kínálatukat egyesíti.
Még a régi autógyártók is flottaalapú üzleti modelleket működtetnek. Bevételeik nagy részét finanszírozási és utópiaci tevékenységeik révén termelik meg.
Milyen lesz az átalakulás 2030-ig?
Valami ilyesmit képzeljetek el:

Ma a bevétel, a nyereség és a piaci érték alapvetően kizárólag a két világoskék kategóriából áll: az autóipari és az energiatároló hardverekből.
A következő években a zöld kategóriák megjelennek majd a cég negyedéves eredményértékeléseiben. A Tesla szoftverek, biztosítási és finanszírozási szolgáltatások értékesítéséből fog bevételeket generálni.
Ha komolyabban érdekelnek a számok és az, hogy miért volt „csak egy csippantás” a Morgan Stanley riport a TSLA jövőbeli árfolyambecslése kapcsán, akkor kattints erre a linkre.
Leave A Comment Válasz megszakítása
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Üdvözöljük a blokklánc jogász weboldalán
Legfrissebb bejegyzéseink
Címkefelhő
Archívum
- 2025. március (12)
- 2025. február (16)
- 2025. január (30)
- 2024. december (25)
- 2024. november (26)
- 2024. október (23)
- 2024. szeptember (26)
- 2024. augusztus (27)
- 2024. július (25)
- 2024. június (16)
- 2024. május (21)
- 2024. április (23)
- 2024. március (24)
- 2024. február (25)
- 2024. január (24)
- 2023. december (24)
- 2023. november (28)
- 2023. október (13)
- 2023. szeptember (26)
- 2023. augusztus (13)
- 2023. július (15)
- 2023. június (15)
- 2023. május (12)
- 2023. április (11)
- 2023. március (21)
- 2023. február (12)
- 2023. január (19)
- 2022. december (14)
- 2022. november (20)
- 2022. október (15)
- 2022. szeptember (13)
- 2022. augusztus (10)
- 2022. július (13)
- 2022. június (12)
- 2022. május (17)
- 2022. április (14)
- 2022. március (8)
- 2022. február (9)
- 2022. január (17)
- 2021. december (12)
- 2021. november (15)
- 2021. október (15)
- 2021. szeptember (20)
- 2021. augusztus (20)
- 2021. július (18)
- 2021. június (32)
- 2021. május (26)
- 2021. április (32)
- 2021. március (24)
- 2021. február (21)
- 2021. január (29)
- 2020. december (26)
- 2020. november (25)
- 2020. október (31)
- 2020. szeptember (25)
- 2020. augusztus (23)
- 2020. július (21)
- 2020. június (14)
- 2020. május (12)
- 2020. április (13)
- 2020. március (14)
- 2020. február (7)
- 2020. január (10)
- 2019. december (16)
- 2019. november (12)
- 2019. október (14)
- 2019. szeptember (15)
- 2019. augusztus (18)
- 2019. július (20)
- 2019. június (25)
- 2019. május (21)
- 2019. április (20)
- 2019. március (23)
- 2019. február (18)
- 2019. január (24)
- 2018. december (19)
- 2018. november (22)
- 2018. október (21)
- 2018. szeptember (25)
- 2018. augusztus (19)
- 2018. július (19)
- 2018. június (18)
- 2018. május (24)
- 2018. április (21)
- 2018. március (19)
- 2018. február (20)
- 2018. január (27)
- 2017. december (22)
- 2017. november (23)
- 2017. október (22)
- 2017. szeptember (23)
- 2017. augusztus (30)
- 2017. július (26)
- 2017. június (23)
- 2017. május (23)
- 2017. április (9)