Digitalcash.hu
  • Telefonszámunk:
  • Címünk
    Budapest, Hungary
  • Munkaidőnk:
    Hétfő - Péntek 9.00 - 17.00

New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)
Farooq
KezdőlapEgyébElon MuskTesla-X.com analógia.
16
szept

Tesla-X.com analógia.

  • Szerző
    dr. Varsányi Károly
  • Kommentek
    0 Komment
  • Kategória

Mindig elképedve nézem, ahogy Elon Musk kapcsolja össze a kirakós játékának a darabjait egymással.

Szerintem valami hasonló lesz majd az X.com is, mint, amit most a Tesla átalakulása/átalakítása kapcsán látunk.

Ez a múlt heti, “mit csinál majd a Dojo a Tesla árfolyammal?” by Morgan Stanley riport, csak egy csippantás volt a radaron, ahogy az angolok mondanák.

(Szerkesztő: emlékeztetőül a Dojo egy szuperszámítógép, amelyet a Tesla tervezett és épített számítógépes képfeldolgozásra és felismerésre. A Tesla gépi tanulási modelljeinek betanítására fogják használni, hogy tökéletesítsék a Full Self-Driving (FSD) fejlett vezető-segítő rendszerét.)

A komolyabb dolog ezek az egymást támogató önálló alrendszerek Elon birodalmában.

Lássuk, hogy milyen modell mentén terelgeti a Teslát? Egyértelmű, hogy a szolgáltatások felé.

Ez azt jelenti, hogy kevésbé lesz releváns, hogy mennyi terméket szállítanak évente, hanem az, hogy termékük mekkora része termel bevételt?

Ez egyébként egyáltalán nem forradalmi. A legtöbb nagy technológiai vállalat így működik.

Apple: Hardverüzletként indult, de mára a szolgáltatások adják a teljes bevétel 20%-át. Ide tartoznak a reklámozás, a garanciák, a felhőszolgáltatások, a digitális tartalmak és a fizetési szolgáltatások.

Microsoft: Eredetileg darabonként árultak olyan szoftvereket, mint a Windows vagy az Office. Ma a szolgáltatások adják a teljes bevétel több mint 60%-át. Ezek közé tartozik például az Office 365 vagy a felhőt kínáló Azure.

Amazon: Sima online kiskereskedőként indultak. Ma a szolgáltatások a teljes bevétel több mint 40%-át teszik ki. Ide tartoznak a harmadik fél eladói díjai, az AWS, a reklámozás és a digitális előfizetések, például az Amazon Prime.

Nvidia: GPU-k gyártásával és eladásával kezdték. Ma a Compute & Networking szegmensük a bevételek több mint 50%-át termeli. Ez a szegmens az adatközponti és felhőszolgáltatási kínálatukat egyesíti.

Még a régi autógyártók is flottaalapú üzleti modelleket működtetnek. Bevételeik nagy részét finanszírozási és utópiaci tevékenységeik révén termelik meg.

Milyen lesz az átalakulás 2030-ig?

Valami ilyesmit képzeljetek el:

Ma a bevétel, a nyereség és a piaci érték alapvetően kizárólag a két világoskék kategóriából áll: az autóipari és az energiatároló hardverekből.

A következő években a zöld kategóriák megjelennek majd a cég negyedéves eredményértékeléseiben. A Tesla szoftverek, biztosítási és finanszírozási szolgáltatások értékesítéséből fog bevételeket generálni.

Ha komolyabban érdekelnek a számok és az, hogy miért volt “csak egy csippantás” a Morgan Stanley riport a TSLA jövőbeli árfolyambecslése kapcsán, akkor kattints erre a linkre.

Címkék:

dr. Varsányi Károly ügyvéd, a digitalcash.hu oldal szerkesztője, más oldalak vendégírója, blokklánc jogász. Ha kérdésed van a digitális fizetőeszközök vagy a digitális eszközosztályok (tokenek, etc.) kapcsán, akkor írj neki.
Ajánlott bejegyzések
SZÓLJ HOZZÁ

Leave A Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Digitalcash.hu