Kriptoeszköz-szolgáltatókra vonatkozó új kötelezettségek.
-
Szerződr. Varsányi Károly
-
Kommentek0 Komment
-
Kategória
A DC egyik Olvasója tette fel a kérdést, hogy lehet-e már tudni valamit a kriptoeszköz-szolgáltatókra vonatkozó új pm. kötelezetsségekről? Válaszom: lehet.
Az ún.Travel Rule Rendelet alapján illesztik be az új szabályokat a magyar jogba.
„A kriptoeszköz-szolgáltató ellenőrzi, hogy a saját tárhelyen működtetett cím a kriptoeszköz-átruházás kezdeményezőjének vagy a kedvezményezettnek a tulajdonában áll-e, vagy arra egyéb módon tényleges irányítást, ellenőrzést gyakorol. Az ellenőrzés érdekében a kriptoeszköz-szolgáltató az alábbi intézkedések közül legalább egyet alkalmaz:
a) a Magyar Nemzeti Bank által felügyelt szolgáltatók által alkalmazott auditált elektronikus hírközlő eszköz és működtetésének, belső szabályozása minimumkövetelményeinek, auditálása módjának, valamint az ilyen eszköz útján végzett elektronikus ügyfél-átvilágítás végrehajtásának részletszabályairól szóló 29/2024. (VI. 24.) MNB rendeletben (a továbbiakban: Ügyfél-átvilágítási rendelet) meghatározott, auditált elektronikus hírközlő eszköz útján végzett közvetett elektronikus ügyfél-átvilágítás, a cím feltüntetése mellett;
b) az Ügyfél-átvilágítási rendeletben meghatározott, auditált elektronikus hírközlő eszköz útján végzett közvetlen elektronikus ügyfél-átvilágítás;
c) a kriptoeszköz-szolgáltató által előre meghatározott összeg – lehetőleg az adott kriptoeszköz legkisebb címletének – küldése a saját tárhelyen működtetett címről a kriptoeszköz-szolgáltató számlájára;
d) az ügyfél felkérése, hogy digitálisan írjon alá egy adott üzenetet a számla- és tárcaszoftverben az adott címnek megfelelő kulccsal; illetve
e) olyan megbízható és biztonságos technikai eszköz alkalmazása, amellyel a kriptoeszköz-szolgáltató meggyőződhet arról, hogy az adott cím valóban a kezdeményező vagy a kedvezményezett tulajdonában vagy végső irányítása alatt áll-e.
A kriptoeszköz-szolgáltató köteles azonosítani és felmérni a saját tárhelyen működtetett címekre irányuló vagy azokról kiinduló kriptoeszköz-átruházásokkal összefüggő pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázatot, a feltárt kockázatokat kockázatértékelésében, a kockázatok csökkentése és kezelése érdekében intézkedéseit pedig belső eljárásrendjében feltüntetni.
(2) A kriptoeszköz-szolgáltató a saját tárhelyen működtetett címekre irányuló vagy azokról kiinduló kriptoeszközátruházásokkal összefüggő azonosított kockázataival arányos kockázatcsökkentő intézkedéseket alkalmaz, legalább egyet az alábbiak közül:
a) kockázatalapú intézkedések meghozatala a saját tárhelyen működtetett címekre irányuló vagy azokról kiinduló kriptoeszköz-átruházások kezdeményezője vagy kriptoeszköz kedvezményezettje, illetve az ilyen kezdeményező vagy kriptoeszköz-kedvezményezett tényleges tulajdonosa kilétének megállapítása és ellenőrzése érdekében, többek között harmadik felekre támaszkodva;
b) további információk megadásának előírása az átruházott kriptoeszközök eredetéről és rendeltetési helyéről;
c) az ügyletek megerősített eljárásban történő követése; illetve
d) a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás kockázatainak, valamint a célzott pénzügyi szankciók és a proliferációfinanszírozással kapcsolatos célzott pénzügyi szankciók végre nem hajtásának és kijátszásának kockázatát mérséklő és kezelő bármely, a belső szabályzatban meghatározott egyéb intézkedés.”
Leave A Comment Válasz megszakítása
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Üdvözöljük a blokklánc jogász weboldalán
Legfrissebb bejegyzéseink
Címkefelhő
Legfrissebb hozzászólások
Archívum
- 2025. július (17)
- 2025. június (25)
- 2025. május (32)
- 2025. április (23)
- 2025. március (28)
- 2025. február (16)
- 2025. január (30)
- 2024. december (25)
- 2024. november (26)
- 2024. október (23)
- 2024. szeptember (26)
- 2024. augusztus (27)
- 2024. július (25)
- 2024. június (16)
- 2024. május (21)
- 2024. április (23)
- 2024. március (24)
- 2024. február (25)
- 2024. január (24)
- 2023. december (24)
- 2023. november (28)
- 2023. október (13)
- 2023. szeptember (26)
- 2023. augusztus (13)
- 2023. július (15)
- 2023. június (15)
- 2023. május (12)
- 2023. április (11)
- 2023. március (21)
- 2023. február (12)
- 2023. január (19)
- 2022. december (14)
- 2022. november (20)
- 2022. október (15)
- 2022. szeptember (13)
- 2022. augusztus (10)
- 2022. július (13)
- 2022. június (12)
- 2022. május (17)
- 2022. április (14)
- 2022. március (8)
- 2022. február (9)
- 2022. január (17)
- 2021. december (12)
- 2021. november (15)
- 2021. október (15)
- 2021. szeptember (20)
- 2021. augusztus (20)
- 2021. július (18)
- 2021. június (32)
- 2021. május (26)
- 2021. április (32)
- 2021. március (24)
- 2021. február (21)
- 2021. január (29)
- 2020. december (26)
- 2020. november (25)
- 2020. október (31)
- 2020. szeptember (25)
- 2020. augusztus (23)
- 2020. július (21)
- 2020. június (14)
- 2020. május (12)
- 2020. április (13)
- 2020. március (14)
- 2020. február (7)
- 2020. január (10)
- 2019. december (16)
- 2019. november (12)
- 2019. október (14)
- 2019. szeptember (15)
- 2019. augusztus (18)
- 2019. július (20)
- 2019. június (25)
- 2019. május (21)
- 2019. április (20)
- 2019. március (23)
- 2019. február (18)
- 2019. január (24)
- 2018. december (19)
- 2018. november (22)
- 2018. október (21)
- 2018. szeptember (25)
- 2018. augusztus (19)
- 2018. július (19)
- 2018. június (18)
- 2018. május (24)
- 2018. április (21)
- 2018. március (19)
- 2018. február (20)
- 2018. január (27)
- 2017. december (22)
- 2017. november (23)
- 2017. október (22)
- 2017. szeptember (23)
- 2017. augusztus (30)
- 2017. július (26)
- 2017. június (23)
- 2017. május (23)
- 2017. április (9)