Pénzmosás és kriptopénzek Magyarországon.
-
Szerződr. Varsányi Károly
-
Kommentek5 hozzászólás
-
Kategória
Írtunk már korábban a kriptopénzeket érintő magyarországi pénzmosások felderítéséről, amikor közreadtuk a Nemzeti Adó – és Vámhivatal Központi Irányítás, Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Irodájának a 2016-os jelentését.
Akkor még inkább csak ismerkedtek érzésünk szerint a PTEI-nél a területtel, – véleményünk szerint – jó megközelítéssel.
A 2017-es jelentésben azonban már konkrétumok is le vannak írva („a bejelentések kétharmadában jellemzően megjelenik a három ismert virtuális fizetőeszköz váltó platform /Kraken, Bitstamp, Coinbase/ valamelyike”. )
Hogy miért fontos a terület?
Egyfelől az új AMLD már 150 euróra viszi le az azonosítási kötelezettséget és gondatlanul is el lehet követni a pénzmosást, másfelől nincsen már olyan messze az a 2020. január sem, amikor a tagállamoknak ezt implementálni kell az nemzeti jogrendjükbe.
Így tehát bizony büntetendő gondatlan pénzmosás miatt az a személy, aki a más által elkövetett bűncselekményből származó dolgot gazdasági tevékenység gyakorlása során felhasználja, a dologgal összefüggésben bármilyen pénzügyi tevékenységet végez, vagy pénzügyi szolgáltatást vesz igénybe, és gondatlanságból nem tud a dolog ezen eredetéről.
A 224 felfüggesztett ügyletből bizony 123 esetben történt büntetőeljárás keretei között vagyonbiztosítás is. A PTEI – mint azt tudják a terület követői – az eljárás lefolytatására tehet egyébként javaslatot, de az nem generál eljárási kötelezettséget.
Reményeink szerint majd az ilyen Pénzmosás elleni küzdelemmel kapcsolatos információk átadását, ilyen jellegű szabályzatok megalkotását is tudja vállalni a blokklánc jogász a jogszabállyal érintett cégek és alkalmazottaik részére ügyvédként.
Akit ez érdekel, az kérem vegye fel velünk a kapcsolatot.
Lássuk, akkor, hogy mik vannak leírva a kriptopénzek kapcsán:
” A virtuális fizetőeszközökkel összefüggő bejelentések száma jelentős emelkedést mutat, 2017-ben a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda 38 virtuális fizetőeszközökkel kapcsolatba hozható bejelentést kapott, ezen felül 3 tájékoztatást és 1 megkeresést fogadott külföldi pénzügyi információs egységektől.
A virtuális fizetőeszközökkel kapcsolatba hozható bejelentések 2013-2017 közötti időszakra vonatkozó vizsgálata alapján megállapítható, hogy a bejelentések kétharmadában természetes személyek, egyharmadában gazdasági társaságok érintettek. A bejelentések kétharmadában jellemzően megjelenik a három ismert virtuális fizetőeszköz váltó platform (Kraken, Bitstamp, Coinbase) valamelyike.
2017-ben 4 esetben került sor információtovábbításra, amelyek címzettjei 3 esetben valamely rendőrségi szerv, 1 esetben a Terrorelhárítási Központ volt.
A bejelentések alapján a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda a következő jellemzőket azonosította:
– Nem EU tagállamban állampolgársággal rendelkező természetes személyek részére érkeznek jelentős összegű jóváírások virtuális fizetőeszköz váltó platformtól, amelyet készpénzfelvétel követ. Több esetben megállapítható, hogy miután a bejelentésre kötelezett szolgáltató az ügyféllel az üzleti kapcsolatot megszüntette, tevékenységét más szolgáltatónál folytatta.
– Természetes személy ügyfél fizetési számlájára, jelentős számú, egyenként csekélyebb összegű jóváírások érkeznek természetes személyektől. A jóváírások közleményei virtuális fizetőeszköz kereskedelemre utalnak. Később a fizetési számlán csalás jellegű tevékenység miatt az átutalások törlését és az összegek visszautalását kérték. A fentiek alapján feltételezhető, hogy megjelent egy olyan csalás módszer, amely alapján az elkövetők Bitcoin értékesítését ígérik a sértetteknek, azonban a megbízásokat nem teljesítik.
– Jelentős összegű készpénzbefizetések vagy külföldi gazdasági társaságoktól érkező jelentős összegű átutalások jóváírása történik a fizetési számlán. Ezt követően a jóváírt összegek továbbutalása történik virtuális fizetőeszköz váltó platform (szinte kizárólag Kraken, Bitstamp, Coinbase) felé. Több esetben megfigyelhető stróman személyek használata, ilyenkor a készpénz befizetésére kísérő jelenlétében kerül sor. A stróman személy jellemzően nem tájékozott a virtuális fizetőeszközöket vagy a tranzakciók indokát illetően.
– Jelentős összegű jóváírások érkeznek dél-európai országban bejegyzett hitelintézet által vezetett fizetési számláról. Ezt követően készpénzfelvételre kerül sor. A jóváírt összeg egy kisebb része átutalásra kerül virtuális fizetőeszköz váltó platform felé.
A Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda álláspontja szerint a bejelentést megalapozó indikátorok a következők:
1.Jelentős összegű jóváírások virtuális fizetőeszköz váltó platformtól.
2. Virtuális fizetőeszköz váltó platformtól érkező jóváírások felvétele készpénzben.
3. Rendszeres jóváírások természetes személyektől. A tranzakciók közleményében virtuális fizetőeszköz kereskedelemre utaló információk.
4. Jelentős összegű készpénzbefizetés, majd továbbutalás virtuális fizetőeszköz váltó platform részére.
5. Jelentős összegű jóváírások külföldi, elsősorban gazdasági társaság partnerektől, majd továbbutalás virtuális fizetőeszköz váltó platform részére.
6. Gazdasági társaság fizetési számláján üzletszerű virtuális fizetőeszköz kereskedelemre utaló forgalom (közleményben virtuális fizetőeszköz megnevezés, ügyfélazonosító szám).”
Egyébként maga az egész jelentés nagyon érdekes (vagy csak nekem a szakmám miatt?), szóval ajánlom mindenkinek elolvasásra.
Ha tetszenek a posztok és szeretnéd támogatni a munkánkat, akkor itt megteheted:
BTC: 1G9ReJJUXqwwtAUCajzUk4GWm6BDWoKCCf
LTC: LPFXf42zHTgT8BAGmi2dgBKMUCpUJyYVxy
DASH: XuD7Am4yoyDh6tR3GdgWpFFMTnkEQ4KP26
ETH: 0xe984642d5f84e2043a535aba5b6c7ff1691ac15b
MONERO: 358a3bac054b9c91dfaf6f5b3a57cd43d92e4d8056127201a64067e55eff0607
Leave A Comment Válasz megszakítása
Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .
Üdvözöljük a blokklánc jogász weboldalán
Legfrissebb bejegyzéseink
Címkefelhő
Legfrissebb hozzászólások
Archívum
- 2025. január (11)
- 2024. december (25)
- 2024. november (26)
- 2024. október (23)
- 2024. szeptember (26)
- 2024. augusztus (27)
- 2024. július (25)
- 2024. június (16)
- 2024. május (21)
- 2024. április (23)
- 2024. március (24)
- 2024. február (25)
- 2024. január (24)
- 2023. december (24)
- 2023. november (28)
- 2023. október (13)
- 2023. szeptember (26)
- 2023. augusztus (13)
- 2023. július (15)
- 2023. június (15)
- 2023. május (12)
- 2023. április (11)
- 2023. március (21)
- 2023. február (12)
- 2023. január (19)
- 2022. december (14)
- 2022. november (20)
- 2022. október (15)
- 2022. szeptember (13)
- 2022. augusztus (10)
- 2022. július (13)
- 2022. június (12)
- 2022. május (17)
- 2022. április (14)
- 2022. március (8)
- 2022. február (9)
- 2022. január (17)
- 2021. december (12)
- 2021. november (15)
- 2021. október (15)
- 2021. szeptember (20)
- 2021. augusztus (20)
- 2021. július (18)
- 2021. június (32)
- 2021. május (26)
- 2021. április (32)
- 2021. március (24)
- 2021. február (21)
- 2021. január (29)
- 2020. december (26)
- 2020. november (25)
- 2020. október (31)
- 2020. szeptember (25)
- 2020. augusztus (23)
- 2020. július (21)
- 2020. június (14)
- 2020. május (12)
- 2020. április (13)
- 2020. március (14)
- 2020. február (7)
- 2020. január (10)
- 2019. december (16)
- 2019. november (12)
- 2019. október (14)
- 2019. szeptember (15)
- 2019. augusztus (18)
- 2019. július (20)
- 2019. június (25)
- 2019. május (21)
- 2019. április (20)
- 2019. március (23)
- 2019. február (18)
- 2019. január (24)
- 2018. december (19)
- 2018. november (22)
- 2018. október (21)
- 2018. szeptember (25)
- 2018. augusztus (19)
- 2018. július (19)
- 2018. június (18)
- 2018. május (24)
- 2018. április (21)
- 2018. március (19)
- 2018. február (20)
- 2018. január (27)
- 2017. december (22)
- 2017. november (23)
- 2017. október (22)
- 2017. szeptember (23)
- 2017. augusztus (30)
- 2017. július (26)
- 2017. június (23)
- 2017. május (23)
- 2017. április (9)
5 hozzászólás
2019 jogszabalyokat alapul veve a szabalyozast tekintve az alabbi keplet jelenleg a mervado az ado kiszamitasahoz.
A nyereségből levonható a befektetett összeg, az lesz az adóalap. Tehát így:
2019-04-08 at 18:18[(nyereség-befektetett összeg)*0,84]*0,15=adó
[(nyereség-befektetett összeg)*0,84]*0,195=szociális hozzájárulási adó
Hát ez elég sok, amit adóként meg kell fizetni, majdnem 30%, (28,98%)
Igen, tagadhatatlanul több, mint mondjuk az ellenőrzött tőkepiaci ügyleteké, vagy akár csak a Romániában 2019-től fizetendő 10%-os adóteher.
2019-04-08 at 18:51A blokklánc jogász küzd egy egészségesebb adókulccsért. Reméljük előbb-utóbb meghallgatásra talál ez az igény(e) is.
[…] év végén azt írtam a 2019-es év kapcsán, hogy “elhúzódó évre számítok“. Azt hiszem, hogy ez […]
2019-12-31 at 15:05[…] nagyon nem ennyiről szól a dolog, erről többször is írtunk már és amíg bizonyos kriptopénzek hidat képeznek a legális és illegális között, ez bizony így […]
2020-02-16 at 17:45[…] Többször foglalkoztunk már a NAV Központi Irányítás Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Irodájával. […]
2020-03-09 at 15:09