Fellélegezhetnek a (coin)keverők?
-
Szerződr. Varsányi Károly
-
Kommentek0 Komment
-
Kategória
Egy ideje vannak már jelei ennek, de most egzakt módon kifejezésre is került méghozzá az Egyesült Államok helyettes főügyésze Todd Blanche által.
Emlékeztetőül: a bajok valahonnan innen eredtek, ugyanis az amerikai igazságügyi szervek nem kicsit szálltak rá a kriptóra az előző éra alatt.
Azóta azonban új szelek fújnak akár a SEC hozzáállása, akár az amerikai pénzügyminiszter megközelítése kapcsán (sajnos a magyarnál nem, és az MNB sem akar alakulni, mint az a bizonyos púpos gyerek a prés alatt).
Na, de mit mond Pam Bondi (mert végül nem Matt Gaetz futott be) helyettesének a memója?
I. A digitális (kripto) eszközökkel kapcsolatos végrehajtási eljárások prioritásai.
Támogatják az 14178-as végrehajtási rendeletet, amely elősegíti az egyértelmű kriptográfiai szabályozást és védi a blokklánc-hálózatok jogszerű használatát, valamint az 14157-es végrehajtási rendeletet, amely a bűnszervezeteket célozza meg.
II. A digitális (kripto) eszközökkel kapcsolatos büntető eljárásokra vonatkozó megfontolások.
A DOJ kiemelten kezeli a befektetőket közvetlenül károsító digitális eszközöket érintő bűncselekmények üldözését, például csalást, sikkasztást, csalást, hackelést és az intelligens szerződések kihasználását. Ezenkívül kartelleket, terrorista szervezeteket és transznacionális bűnözőket is megcéloz, amelyek kriptográfiai eszközöket használnak olyan illegális tevékenységek finanszírozására, mint a fentanil-kereskedelem vagy a pénzmosás.
A „bírósági szabályozás” vége: A DOJ felhagy a kriptotőzsdék, keverők (pl. Tornado Cash) és offline pénztárcák elleni büntetőügyekkel a felhasználók tevékenysége vagy a szabályozás nem szándékos megsértése miatt. Céljuk, hogy elkerüljék a szabályozási keretek büntetőjogi végrehajtáson keresztül történő előírását, ezt inkább a pénzügyi szabályozókra bízzák.
Az ügyészek nem emelhetnek vádat a szabályozás megsértéséért digitális eszközökkel kapcsolatos ügyekben, ideértve, de nem kizárólagosan, 18 U.S.C. § 1960(b)(l)(A) és (B) szakaszhelyei szerinti engedély nélküli pénzutalást, a banktitokra vonatkozó törvény megsértése, a nem bejegyzett értékpapírokra vonatkozó jogsértések, a nem bejegyzett bróker-kereskedői jogsértések és az árucikk regisztrációs követelményeinek egyéb megsértése, kivéve, ha bizonyíték van arra, hogy az eljárás alá vont tudott az engedélyezésről vagy a regisztrációs követelményekről, azonban ezen követelményeket szándékosan megszegte.
III. A digitális (kripto) eszközökkel rendelkező sértettek kártérítési igénye.
Itt azon visszásságra utalnak, mely szerint az olyan ügyek sértettjei, mint a FTX, Voyager Digital, Celsius Network, Genesis Global, BlockFi és Gemini Trust (de ebből a szempontból ide lehetne sorolni a magyar InLock-ot is) nem az eszközeiket kapják általában vissza az eljárás végén, hanem az eszközeik fiat pénzben kifejezett értékét az elkövetés időpontjában. Itt sokszor dollár milliárdokról, dollár milliárdos eltérésékről beszélhetünk értékben.
Pontosan ezért a Jogpolitikai Hivatal és a Jogalkotási Ügyek Hivatala arra lett felkérve, hogy értékelje a visszás helyzetet és javasoljon jogszabályi és szabályozási változtatásokat ennek a problémának a megoldására és a vagyonelkobzásra irányuló erőfeszítések javítására.
IV. A digitális (kripto) eszközökkel kapcsolatos erőforrások megváltoztatása.
A 2022-ben létrehozott National Cryptocurrency Enforcement Team-et (NCET) azonnali hatállyal feloszlatják, jelezve, hogy eltávolodnak a speciális kriptográfiai végrehajtó egységektől. Ami marad: az amerikai ügyvédi hivatalok (szerkesztő: az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának azon tisztviselői, akik a 94 amerikai szövetségi bírósági körzetben az Egyesült Államok szövetségi kormányát képviselik a polgári peres eljárásokban a szövetségi és állami bíróságokon) régóta elismert büntető igazságszolgáltatási eszközöket fognak használni a fenti végrehajtási prioritásokkal és vádemelési szempontokkal összhangban álló büntetőeljárásokban.
V. A digitális eszközökkel és annak piacaival foglalkozó elnöki munkacsoport.
Az Igazságügyi Minisztérium teljes mértékben részt vesz Trump elnök azon munkacsoportjában, amelyet az 14178. számú végrehajtási rendeletben hoztak létre, az Igazságügyi Minisztérium felső vezetése által javasolt a kijelölt ügyvédeken keresztül. Trump elnök utasítása szerint, a Minisztérium által kijelölt személyek ajánlásokat fogalmaznak meg a fentebbi eszközökkel kapcsolatos előírásokkal, útmutató dokumentumokkal kapcsolatban. Ezenkívül a Minisztérium részt vesz a Trump elnöknek szóló jelentés elkészítésében, amely szabályozási és olyan jogalkotási javaslatok, amelyek előmozdítják az elnöki hivatalban meghatározott politikákat és prioritásokat.
Mindez azt tükrözi, hogy Trump adminisztráció szélesebb körben igyekezett csökkenteni a szabályozás túlzott mértékét a kriptográfiai szektorban, miközben a súlyos bűncselekményekre összpontosít.
Persze, mint minden intézkedésnek, ennek is vannak kritikusai, akik arra mutattak rá, hogy az Elnök támogatást kapott a kriptós térfélről, ezért játszik most nekik. Ezektől a kritikusoktól azért halkan megkérdezem, hogy szerintetek nem a blokklánc/kripto/AI a jövő útja? Véleményem szerint igen, ezért nekünk sem lenne szabad kimaradni belőle.
Leave A Comment Válasz megszakítása
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Üdvözöljük a blokklánc jogász weboldalán
Legfrissebb bejegyzéseink
Címkefelhő
Archívum
- 2025. május (14)
- 2025. április (23)
- 2025. március (28)
- 2025. február (16)
- 2025. január (30)
- 2024. december (25)
- 2024. november (26)
- 2024. október (23)
- 2024. szeptember (26)
- 2024. augusztus (27)
- 2024. július (25)
- 2024. június (16)
- 2024. május (21)
- 2024. április (23)
- 2024. március (24)
- 2024. február (25)
- 2024. január (24)
- 2023. december (24)
- 2023. november (28)
- 2023. október (13)
- 2023. szeptember (26)
- 2023. augusztus (13)
- 2023. július (15)
- 2023. június (15)
- 2023. május (12)
- 2023. április (11)
- 2023. március (21)
- 2023. február (12)
- 2023. január (19)
- 2022. december (14)
- 2022. november (20)
- 2022. október (15)
- 2022. szeptember (13)
- 2022. augusztus (10)
- 2022. július (13)
- 2022. június (12)
- 2022. május (17)
- 2022. április (14)
- 2022. március (8)
- 2022. február (9)
- 2022. január (17)
- 2021. december (12)
- 2021. november (15)
- 2021. október (15)
- 2021. szeptember (20)
- 2021. augusztus (20)
- 2021. július (18)
- 2021. június (32)
- 2021. május (26)
- 2021. április (32)
- 2021. március (24)
- 2021. február (21)
- 2021. január (29)
- 2020. december (26)
- 2020. november (25)
- 2020. október (31)
- 2020. szeptember (25)
- 2020. augusztus (23)
- 2020. július (21)
- 2020. június (14)
- 2020. május (12)
- 2020. április (13)
- 2020. március (14)
- 2020. február (7)
- 2020. január (10)
- 2019. december (16)
- 2019. november (12)
- 2019. október (14)
- 2019. szeptember (15)
- 2019. augusztus (18)
- 2019. július (20)
- 2019. június (25)
- 2019. május (21)
- 2019. április (20)
- 2019. március (23)
- 2019. február (18)
- 2019. január (24)
- 2018. december (19)
- 2018. november (22)
- 2018. október (21)
- 2018. szeptember (25)
- 2018. augusztus (19)
- 2018. július (19)
- 2018. június (18)
- 2018. május (24)
- 2018. április (21)
- 2018. március (19)
- 2018. február (20)
- 2018. január (27)
- 2017. december (22)
- 2017. november (23)
- 2017. október (22)
- 2017. szeptember (23)
- 2017. augusztus (30)
- 2017. július (26)
- 2017. június (23)
- 2017. május (23)
- 2017. április (9)