Digitalcash.hu
  • Telefonszámunk:
  • Címünk
    Budapest, Hungary
  • Munkaidőnk:
    Hétfő - Péntek 9.00 - 17.00

New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)
Farooq
KezdőlapMICAA fordított megkeresés meglehetősen szűkített értelmezéséről.
26
febr

A fordított megkeresés meglehetősen szűkített értelmezéséről.

  • Szerző
    dr. Varsányi Károly
  • Kommentek
    0 Komment
  • Kategória

Korábban írtunk a MICA 3. országbeli kriptós szolgáltatásokat az Unió területén igen szűk keretek között lehetővé tevő ún. fordított megkeresésről, azaz amikor egy, az Unióban letelepedett vagy ott tartózkodó ügyfél saját kizárólagos kezdeményezésére kéri, hogy egy harmadik országbeli vállalkozás kriptoeszköz-szolgáltatást nyújtson vagy tevékenységet végezzen számára.

Nos, ahogy az Államnak is „mindig jönnek az ötletek, hogy hogyan vegyük el a pénzedet”, úgy az Ügyfeleknek is „mindig jönnek az ötletek, hogy hogyan ne adjuk a pénzünket.”

Jönnek az ötletek, hogy ők akkor most 3. országbeli szolgáltatók lesznek.

A fentiek kapcsán szeretném leírni, hogy a fordított megkeresés ugyan elvileg lehetséges, de a gyakorlatban eléggé fel kell kötni a gatyát az Ügyfeleknek, mert ott fognak ebbe majd a NCA-ok (akik ebből a szempontból felfoghatóak network access controll-nak is) belekötni, ahol nem szégyellnek majd. Lesz az a pénz, nyugi!

Mindezt ahelyett, hogy először megkönnyítenék a regisztrációt az Unióban akár a díjakban, akár másképp, hagynák kialakulni a piacot és utána kezdenének el szigorkodni!

Nézzünk, most egy nem kimerítő listát, hogy miket fognak nézni (teljesen agyament és globális kriptoellenes módon) egy ilyen 3. országbeli szolgáltatónál vagy éppen annál az uniós cégnél, aki megkeresi őket.

1. Egy harmadik országbeli cég regionális vagy országspecifikus SEO stratégiát alkalmaz az online jelenlétének optimalizálása és jó helyezése érdekében (keresőmotor-eredményoldalak rangsorolása). A regionális vagy országalapú SEO lehetővé teszi a harmadik országbeli cégek számára, hogy magasabb pozícióban jelennek meg az EU-s potenciális ügyfelek keresési eredményeiben.

A regionális vagy országspecifikus SEO a következőket foglalhatja magában:
a) országkódos felső szintű domain (top level domain) használata a domain névben (pl„.fr”, „.es”, „.at”)
b) általános felső szintű domain (például „.com” vagy „.org”) használata vagy EU-országspecifikus alkönyvtárak (például „.com/fr”, „.org/es”) a domain névben
c) általános felső szintű domain használata, de földrajzi célzás beállítása a feltételek megadásakor
d) földrajzilag célzott linképítés alkalmazása marketingstratégiájának részeként, EU-s székhelyű potenciális ügyfelektől származó forgalom generálása (például egy harmadik országbeli cég használja a visszamutató linkeket olyan webhelyeken, amelyek EU-országspecifikus felső szintű domainnel vagy alkönyvtárral rendelkeznek).

2. Egy harmadik országbeli cég a felhasználók földrajzi helyzeten alapuló célzási stratégiákat használ digitális hirdetések megjelenítéséhez.

3. Egy harmadik országbeli cég weboldala vagy annak egy része, esetleg beintegrált fordító alkalmazás az Unió egyik hivatalos nyelvén íródik és erre semmi jel nem utal arra, hogy az ilyen harmadik országbeli cég ugyanazon nyelvet használó joghatóság alá tartozik vagy hogy a harmadik országbeli cégnek van ilyen nyelvű ügyfélköre.

4. Egy harmadik országbeli cég szponzorál egy EU-s (pl: Európa bajnokság) vagy tagállami (Pl: nemzeti bajnokság) sporteseményt.

5. Egy harmadik országbeli cég webhelyére irányítja át potenciális uniós ügyfeleit, beleértve a képzési vagy oktatási anyagokról szóló ilyen weboldalra mutató hivatkozást.

6. Összehasonlító oldalak és egyéb összehasonlításra alkalmas stratégiák alkalmazása, melyek által összehasonlíthatóvá válik az EU-s és harmadik országbeli cégek kripto szolgáltatási ajánlata.

7. Egy harmadik országbeli cég válaszol egy, EU-s megkeresésre, amelyben a MICA hatályán kívüli szolgáltatásokról vagy tevékenységekről érdeklődnek, és a cég a válaszait kriptoeszköz-szolgáltatásai vagy tevékenységei értékesítésére használja fel.

8. Egy harmadik országbeli cég egy uniós leányvállalat vagy egy cég weboldalát használja logójának, weboldalára mutató linkjének vagy kriptoeszköz-szolgáltatások vagy tevékenységek népszerűsítése érdekében.

9. Egy harmadik országbeli cég uniós székhelyű influencert vagy tartalomkészítőt használ kriptoeszköz-szolgáltatásaik, tevékenységük népszerűsítésére, vagy profiljuk kialakítására a közösségi médiában vagy más módon.

10. Az EU által szabályozott kriptoeszköz-szolgáltató átirányítja az EU-n kívüli kereskedési platformhoz vagy brókerhez az Ügyfelet.

11. Egy harmadik országbeli céggel felveszi a kapcsolatot egy uniós ügyfél, aki kriptoeszközt szeretne vásárolni. Az uniós ügyfél telepíti a harmadik országbeli cég mobilalkalmazását. Két nappal az első tranzakció után az EU-beli ügyfél push értesítést kap arra ösztönözve, hogy térjen vissza a harmadik országbeli cég mobilalkalmazásához tájékozódjon arról, hogy mely kriptoeszközök a felkapottak, beleértve azokat a kriptoeszközöket is, amelyek nem azonos típusúak azzal, mint amilyennel az EU-s ügyfél kezdetben kereskedett.

Na, ezek a fontos dolgok drága Gyermekeim, nem az, hogy az U.S.A.-ban a sok Bitcoin vásárló cég gyakorlatilag market makerkedik learatva az arbitrázst a prémiumok kapcsán. Meg, hogy a centralizált kripto tőzsdék úgy …-ák meg az Ügyfeleket az ajánlati könyveket olvasva és onnan kottázva, ahogy nem szégyellik! Nem! A fontos dolog az, hogy egy harmadik országbeli cég a felhasználók földrajzi helyzeten alapuló célzási stratégiákat használ digitális hirdetések megjelenítéséhez. Édes Istenem!

Címkék:

dr. Varsányi Károly ügyvéd, a digitalcash.hu oldal szerkesztője, más oldalak vendégírója, blokklánc jogász. Ha kérdésed van a digitális fizetőeszközök vagy a digitális eszközosztályok (tokenek, etc.) kapcsán, akkor írj neki.
Ajánlott bejegyzések
SZÓLJ HOZZÁ

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Digitalcash.hu